www.TOTALITA.cz

televizní seriál   30 případů majora Zemana
Klauni (1967)      - ukázka ze scénáře

U Zemanů doma   (původní verze)



Stejskal:
A tak jsem přišel, Honzo, abych ti řekl, že jsme na dně.



Zeman:
Jak to?



Stejskal:
Nemáme proti němu doteď jediný důkaz. Budem ho muset pustit.

 

U Zemanů doma   (natočená verze)



Stejskal:
Já jsem vlastně, Honzo, přišel, abych ti oznámil, že jsme na dně. Není proti němu jedinej důkaz.

Zeman:
Cože? Ty to chceš vzdát?



Stejskal:
Ne, to ne. Ale nemáme právo dál ho držet ve vazbě. Musíme ho vyšetřovat na svobodě.



Zeman:
Ne, ty jsi se zbláznil, já ho nepustím.

 

Zeman:
Cože? Ty to chceš vzdát?



Stejskal:
Ne, to ne. Ale nemáme právo dál ho držet ve vazbě. Musíme ho vyšetřovat na svobodě.



Zeman:
Ty jsi se zbláznil, já ho nepustím.

Stejskal:
Prošel jsem dneska Prahou, Honzo. Poslouchal jsem lidi.



Zeman:
No, a?



Stejskal:
Všichni jsou proti nám. Celé veřejné mínění. A všichni jsou za Danešem.

 

Stejskal:
Budeš muset, Honzo. Uplynulo osmačtyřicet hodin. Prošel jsem dneska Prahou, Honzo. Poslouchal jsem lidi a taky jsem mluvil s několika kumštýřema. Všichni ten Danešův případ znaj´. A mám takový pocit, že jsou většinou proti nám a za Danešem.

Zeman:
A proto ho chceš pustit? Odkdy v kriminalistice rozhoduje veřejný mínění?

 

Zeman:
Všichni snad ne. Je přece mnoho poctivých kumštýřů, kteří jdou za námi a kteří nikdy neuhnou. A že jich teď pár hystericky křičí? Proto ho chceš pustit? Odkdy v kriminalistice rozhodují nálady a nátlaky několika kumštýřů nebo novinářů.

Stejskal:
Pak jsem si zašel ke klukům na státní, přečetl jsem si tam monitory. A všechno jsem pochopil.

 

Stejskal:
Víš, Honzo, já jsem si zašel za klukama z kontrarozvědky. Mluvil jsem s nima a přečetl jsem si monitory. Myslím, že jsem ledacos pochopil.

Zeman:
Tím líp.



Stejskal:
Ten Sháněl měl pravdu. Jsme trošku Quijoti. Pletem se do něčeho, co je velká hra a co nám nepatří.



Zeman:
Jen to jsi mi přišel říct?



Stejskal:
Ano, ale přece jen ti to radši říkám tady doma než v kanceláři. Musel jsem, už mi to celé odpoledne leží v hlavě. Víš, Honzo, my jsme byli dosud přece především kriminalisti, to je profese, který rozumíme, ve který jsme doma. Ale tohle, to je víc politika než kriminalistika. Zpravodajská hra...



Zeman:
Jestli se bojíš, můžeš od toho jít. Najdu si jinýho pomocníka.



Stejskal:
Já se bojím především o tebe, Honzo.

 

Zeman:
Cos pochopil?



Stejskal:
Že se pleteme do něčeho, co je vysoká hra, co nám nepatří, co my dva v daný situaci nemůžeme zvládnout.



Zeman:
Á tak! Dobře! Jen to jsi mi přišel říct?



Stejskal:
Nekřič, prosím tě. Proto jsem vlastně přišel za tebou domů. Honzo, my jsme byli až dosud především kriminalisti, to je profese, který rozumíme, tam jsme doma. Jenomže případ Daneš, to není kriminalistika, to je politika, to je tanec mezi vejci. Přitom nevíš jak a kam šlápneš.



Zeman:
Jestli se bojíš, můžeš od toho jít. Gajdoš to za tebe dodělá.



Stejskal:
Neblázni. Já se bojím především o tebe, Honzo.



ukázky ze scénáře:

Poetická vinárna I.

Nemocniční chodba

Kalinova kancelář

Technická místnost

Nemocniční pokoj

Poetická vinárna II.

U Zemanů doma

Žižkovská hospoda

Zemanova kancelář

Herecká šatna ve vinárně

Poetická vinárna III.

díly seriálu:

23. Šťastný a veselý

24. Klauni

25. Štvanice


další odkazy:

autoři a herecké obsazení dílu

související texty:

krize ve straně a společnosti na konci roku 1967


30 případů majora Zemana - úvodní strana

cyklus Kde je pravda? - úvodní strana

ideologická propaganda v Čs. televizi - úvodní strana

ideologická propaganda - úvodní strana


autor textu: Daniel Růžička

   Facebook         Twitter nahoru         home   
Copyright © 1999 - 2018 Tomáš Vlček   All rights reserved.   Všechna práva vyhrazena.